Να εγκριθούν όλα τα τμήματα στα σχολεία του Δήμου Μυτιλήνης

  • 23/9/2024 • 57 προβολές
Αναστάτωση έχει προκαλέσει σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και οι αποφάσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου για κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία του Δήμου Μυτιλήνης, όπως έχει συμβεί και σε όλη τη χώρα. Το αποτέλεσμα αυτών των αποφάσεων είναι μαθητές είτε να πρέπει να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, διανύοντας σε αρκετές περιπτώσεις δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά για να ακολουθήσουν την ειδικότητα που επέλεξαν, είτε να αλλάξουν ειδικότητα για να παραμείνουν στο σχολείο τους.

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και τα μορφωτικά τους δικαιώματα ως κόστος. Το κλείσιμο τμημάτων έρχεται να προστεθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και τσακίζει ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα και την επιθυμία των μαθητών να ακολουθήσουν την ειδικότητα και τον τομέα που επιθυμούν.

Ταυτόχρονα, είναι άγνωστο πώς οι εκπαιδευτικοί θα συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, αφού τα κενά σε όμορα σχολεία έχουν καλυφθεί.

Στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης δεν έχει εγκριθεί το τμήμα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών Γ’ τάξης, με αποτέλεσμα οι μαθητές να πρέπει να μετακινηθούν στο 4ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, με το οποίο συστεγάζεται μεν, αποτελεί όμως τελείως άλλο περιβάλλον, τη χρονιά μάλιστα προετοιμασίας τους για τις πανελλήνιες. Κάτι που συν τοις άλλοις δημιουργεί επικίνδυνο προηγούμενο για την αντιμετώπιση αντίστοιχων περιπτώσεων στα δύο σχολεία.

Επιπλέον, στο ΓΕΛ Ιππείου καταργούνται τα τμήματα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών και θετικών σπουδών Γ΄ τάξης, με τους μαθητές και τις οικογένειές τους να πρέπει να βιώνουν μία απίστευτη ταλαιπωρία, αφού οι κοντινότερες εναλλακτικές «λύσεις» είναι σε άλλα χωριά, στο ΓΕΛ Γέρας, 15 χλμ μακριά και στο ΓΕΛ Αγιάσου 11 χλμ μακριά.

Επίσης, στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μυτιλήνης δεν εγκρίνονται τμήματα Β’ τομέα Πληροφορικής, παρόλο που υπήρχε ενδιαφέρον από 12 μαθητές και Γ’ Ειδικότητα Τεχνικού Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, ενώ την αιτήθηκαν 10 μαθητές. Έτσι οι μαθητές αναγκάζονται είτε να αλλάξουν ειδικότητες είτε να μετακινούνται στην Καλλονή, δηλαδή σε απόσταση 40 χλμ μακριά.

Όλες αυτές οι αναγκαστικές προσαρμογές που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας στους μαθητές και τις οικογένειές τους είναι δυσβάσταχτες, τόσο από οικονομικής άποψης, όσο και από άποψη ταλαιπωρίας και διατάραξης του περιβάλλοντος που φοιτούσαν έως τώρα, ιδίως για τα παιδιά που βρίσκονται σε προετοιμασία πανελληνίων εξετάσεων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

- Να εγκριθούν όλα τα τμήματα στα παραπάνω σχολεία.

- Να φοιτήσουν όλοι οι μαθητές στην ειδικότητα που επιθυμούν.

Οι Βουλευτές

Κομνηνάκα Μαρία

Δελής Γιάννης

Συντυχάκης Μανώλης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ