Σοβαρές ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στα ΚΕΔΑΣΥ της Αττικής

  • 20/9/2024 • 4 προβολές

Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε και οι εργαζόμενοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού καθώς και οι γονείς, βρίσκονται αντιμέτωποι με τις διαχρονικές ελλείψεις στους δημόσιους φορείς ΚΕΔΑΣΥ, που εκδίδουν τις αξιολογικές εκθέσεις για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Οι ελλείψεις αφορούν στο αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό καθώς και στην υλικοτεχνική υποδομή και υποστήριξη, όπως είναι τα ψυχομετρικά εργαλεία, την ακαταλληλότητα και τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές κα.

Παρά το γεγονός ότι η σημασία της έγκαιρης και ολοκληρωμένης διεπιστημονικής αξιολόγησης είναι αναντικατάσταση στον ευαίσθητο τομέα της ειδικής εκπαίδευσης, παρά τις επανειλημμένες Αναφορές και Ερωτήσεις του ΚΚΕ στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου για τις παραπάνω ελλείψεις, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν και από το Ελεγκτικό Συνέδριο που κατέγραψε την οξυμένη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι εργαζόμενοι στους φορείς στα ΚΕΔΑΣΥ, οι φετινές προσλήψεις έχουν περικοπεί κατά 30% σε σχέση με τις περσινές, οι οποίες βεβαιωμένα δεν κάλυψαν τις αυξημένες ανάγκες.

Πιο συγκεκριμένα για την Περιφέρεια Αττικής και τα 13 ΚΕΔΑΣΥ οι προσλήψεις σε ψυχολόγους είναι 98 από τους 182 που προσλήφθηκαν κατά το περσινό σχολικό έτος, αντίστοιχα, 62 κοινωνικοί λειτουργοί στους 183, 7 από τους 10 φυσικοθεραπευτές, 11 από τους 25 εργοθεραπευτές και 15 από τους 25 λογοθεραπευτές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γιγαντωθούν ακόμα παραπέρα οι λίστες αναμονής, ο χρόνος αναμονής θα επιμηκυνθεί, οι μαθητές θα παραμένουν στις τάξεις τους αβοήθητοι με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται στην συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική/μαθησιακή εξέλιξη και ανάπτυξή τους.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τις ήδη δυσμενείς συνθήκες με τις διαχρονικές ελλείψεις σε χώρους, ακατάλληλες αίθουσες και κτίρια, τεράστιος όγκος αξιολογήσεων, ελλείψεις σε ψυχομετρικά εργαλεία αλλά και στην έλλειψη καθαριότητας, το σοβαρό και απαιτητικό έργο των διεπιστημονικών ομάδων δυσχεραίνεται δραματικά την στιγμή που οι ανάγκες των μαθητών αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο.

Με την ακολουθούμενη πολιτική που αντιμετωπίζει τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως κόστος και με τις μειωμένες δαπάνες που αφορούν στα στοιχειώδη και αναγκαία, όπως είναι το επιστημονικό προσωπικό που πραγματοποιεί τις αξιολογήσεις οδηγούνται οι μαθητές στο περιθώριο και για όσους γονείς έχουν να πληρώσουν εξωθούνται στον ιδιωτικό τομέα για τις αξιολογήσεις των παιδιών τους αλλά και την ολόπλευρη και επόμενη επιστημονική τους στήριξη.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, πότε θα καλυφθούν τα κενά που έχουν προκύψει σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό στα ΚΕΔΑΣΥ της Αττικής.

Οι Βουλευτές

Δάγκα Βιβή

Αμπατιέλος Νίκος

Γκιόκας Γιάννης

Διγενή Σεμίνα

Κανέλλη Λιάνα

Κατσώτης Χρήστος

Κτενά Αφροδίτη

Μανωλάκου Διαμάντω

Τσοκάνης Χρήστος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ