ΣΙΜΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ: ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΙΚΤΕΣ ΟΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΕΥΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

  • 24/7/2024 • 160 προβολές
Νέα παρέμβαση του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών με αφορμή το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε χθες με τρεις τραυματίες στο ύψος του Κ6

Τις τραγικές παραλείψεις στον σχεδιασμό των μεγάλων υποδομών και των οδικών έργων, αλλά ταυτόχρονα και τις αποκλειστικές ευθύνες της Πολιτείας, που με επιδεικτική προκλητικότητα αγνοεί τις προτάσεις και επισημάνσεις των φορέων και εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών έρχονται να αναδείξουν τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται σχεδόν καθημερινά και με μεγάλη συχνότητα στους οδικούς άξονες των λεωφόρων Ανδρέα Παπανδρέου και Γεωργίου Παπανικολάου.

Το τελευταίο τροχαίο ατύχημα συνέβη χθες το απόγευμα με τη σύγκρουση δύο Ι.Χ. οχημάτων στο ύψος του κόμβου της Περιφερειακής Οδού Κ6 (έξοδος προς Νεάπολη και Πεύκα), και συγκεκριμένα στο σημείο που ενώνεται η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου με τη λεωφόρο Γεωργίου Παπανικολάου, και είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό τριών ανθρώπων. Πρόκειται για ένα ακόμη τροχαίο συμβάν που επαναφέρει στην επικαιρότητα τις επανειλημμένες παρεμβάσεις και αγωνιώδεις εκκλήσεις που γίνονται ήδη από το 2020 με αφορμή την χωροθέτηση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης στον οικισμό του Φιλύρου, και επαναλαμβάνονται έως και σήμερα με αφορμή την κατασκευή της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (FlyOver).

«Από τον Δεκέμβριο του 2022, με κοινό υπόμνημά μας προς την πολιτική ηγεσία της χώρας, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας και οι τρεις δήμαρχοι Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά και Πυλαίας-Χορτιάτη τονίζαμε την ανάγκη ολοκληρωμένης παρέμβασης στους οδικούς άξονες που οδηγούν στο υπό κατασκευή Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης στο Φίλυρο, προκειμένου να διασφαλιστεί πλήρως η ασφάλεια στην κίνηση των οχημάτων. Ειδικά για τον Κ6 προτείναμε την κατασκευή ενός νέου πραγματικού και ολοκληρωμένου ανισόπεδου κόμβου και διαπλάτυνση της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου με την κατασκευή ασφαλών πεζοδρομίων. Δυστυχώς οι αγωνιώδεις εκκλήσεις μας, που επαναλήφθηκαν και κατά τις εκδηλώσεις παρουσίασης της εξέλιξης του έργου, αγνοήθηκαν επιδεικτικά και προκλητικά. Αντί αυτών, προωθήθηκε ένας ελλιπής και μερικός σχεδιασμός σημειακών παρεμβάσεων στον άξονα Πεύκων-Φιλύρου, που ούτε στο ελάχιστο εξαλείφει τους παράγοντες επικινδυνότητας στην κίνηση των οχημάτων», επισημαίνει σε πρώτο σχόλιό του ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης.

Το θέμα επανέρχεται…

Το θέμα, ωστόσο, επανήλθε με μεγαλύτερη ένταση και κατά την τελική φάση της διαβούλευσης για τη νέα υπερυψωμένη Περιφερειακή Οδό (FlyOver), και πολύ νωρίτερα από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και τη συμβασιοποίηση του έργου. «Ο κόμβος Κ6, όπως σχεδιάστηκε, όχι μόνο δεν θα επιλύσει μέρος των υφιστάμενων αλλά αντίθετα θα δημιουργήσει επιπλέον νέα προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων επί των λεωφόρων Ανδρέα Παπανδρέου και Γεωργίου Παπανικολάου, κατά την είσοδο και έξοδό τους προς την Περιφερειακή Οδό. Και τούτο διότι ο σχεδιασμός του κόμβου περιορίζεται αυστηρότατα στο πλάτος του νέου άξονα, χωρίς να επεκτείνεται και να βελτιώνει τα τμήματα επί των δυο κεντρικότατων αξόνων, που έχουν υπερτοπική αξία λόγω της εκτεταμένης χρήσης τους», υπογράμμιζε από την πρώτη ακόμη επιστολή του τον Μάρτιο του 2023 στην πολιτική ηγεσία της χώρας και τους συναρμόδιους υπουργούς ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης. Όπως, μεταξύ άλλων, επισήμανε:

·Στην Ανδρέα Παπανδρέου οι παρεμβάσεις δεν φθάνουν ούτε ως τα φανάρια του τερματικού σταθμού των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ενώ θα έπρεπε να υπάρξει διαπλάτυνση της οδού έως και τη λεγόμενη οθωμανική γέφυρα, στο οποίο σημείο γίνεται στένωση (λαιμός) χωρητικότητας ενός αυτοκινήτου ανά κατεύθυνση. Επίσης θα έπρεπε να προβλεφθεί κατάργηση των διαδοχικών στροφών και του στενώματος του οδοστρώματος, με ταυτόχρονη κατασκευή πεζοδρομίων. Είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία όπου δυστυχώς συχνά προκαλούνται σοβαρά τροχαία. Επίσης, επιβάλλεται η δημιουργία ασφαλούς κυκλικού κόμβου που θα διευκολύνει την έξοδο των οχημάτων προς την περιφερειακή με προορισμό δυτικά, όπως και την είσοδο στη λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου των οχημάτων που προέρχονται από ανατολικά, είτε με προορισμό το κέντρο του δήμου και της πόλης είτε τον οικισμό των Πεύκων μέσω της λεωφόρου Γεωργίου Παπανικολάου.

·Επί της λεωφόρου Γεωργίου Παπανικολάου, από την οποία λείπουν παντελώς τα πεζοδρόμια και περισσεύουν οι κλειστές απότομες στροφές, διεξάγεται η κύρια κυκλοφορία για τον οικισμό των Πεύκων, το Φίλυρο όπου κατασκευάζεται το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, το νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου» και τους οικισμούς του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη. Κι όμως οι παρεμβάσεις εξαντλούνται στα όρια της ήδη διαμορφωμένης διαπλάτυνσης της λεωφόρου. Έτσι μένουν εκτός μελέτης το τμήμα έως τη στροφή Φιλύρου, που είναι άκρως επικίνδυνο λόγω της στενότητας της οδού και των επικίνδυνων στενών απότομων στροφών. Είναι βέβαιο ότι θα παρατηρηθεί το φαινόμενο ο μεγάλος όγκος των προερχόμενων από τη νέα περιφερειακή οχημάτων, από δυτικά και ανατολικά, να «στριμώχνεται» στη λεωφόρο Γεωργίου Παπανικολάου, με τις ανάλογες συνέπειες.

«Δύο μεγάλες χαμένες ευκαιρίες»

«Η κατάσταση στους δυο αυτούς κεντρικότατους οδικούς άξονες, στο ύψος του Κ6, είναι τραγική. Και πιο τραγικό είναι το γεγονός ότι οι προτάσεις και οι εκκλήσεις μας αγνοούνται επιδεικτικά όλα αυτά τα χρόνια. Με τις εργασίες του FlyOver τα πράγματα έχουν γίνει πάρα πολύ δυσκολότερα και επικίνδυνα. Όλα φαίνονται να γίνονται με προχειρότητα καθώς οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν συνοδεύονται από την αναγκαία αστυνόμευση και επιτήρηση. Εάν χθες συνέβη ένα τροχαίο ατύχημα με τρεις τραυματίες, ευτυχώς, δεν ξέρουμε τί μπορεί να συμβεί αύριο. Έστω και τώρα, ακόμη και στη φάση αυτή των έργων, υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν προσθετικά οι απαιτούμενες ολοκληρωμένες παρεμβάσεις για να προλάβουμε και να αποτρέψουμε τα χειρότερα και να μη θρηνήσουμε θύματα», δηλώνει ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης.

Όπως υπογραμμίζει, «τα δύο νέα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο και η υπερυψωμένη Περιφερειακή Οδός, πρόσφεραν τη δυνατότητα για ολοκληρωμένο σχεδιασμό παρέμβασης στον οδικό χάρτη της περιοχής με κυρίαρχο στόχο τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των οχημάτων και των πεζών». «Δυστυχώς πρόκειται για δυο μεγάλες χαμένες ευκαιρίες», τονίζει, καλώντας την Πολιτεία και τα συναρμόδια υπουργεία, όπως και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, «να εκπονήσουν και να υλοποιήσουν συμπληρωματικές μελέτες και παρεμβάσεις, οι οποίες είναι και αναγκαίες και εφικτές».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ