Image

Σοβαρά προβλήματα στην μετατροπή κυκλοφορούντων Αδειών Κυκλοφορίας Δ.Χ. από “Νομαρχιακών Μεταφορών” σε “Εθνικών” ή “Εθνικών - Διεθνών Μεταφορών”

Όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 15 ετών, προχώρησαν σε σειρά νομοθετημάτων προκειμένου να υλοποιηθεί η λεγόμενη “απελευθέρωση των οδικών μεταφορών” που αποτελεί άλλωστε κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος αυτής της πολιτικής, η ενίσχυση της συγκέντρωσης στις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου των οδικών μεταφορών. Τις συνέπειες τις υφίστανται ήδη εδώ και χρόνια τόσο οι μισθωτοί του κλάδου, με μεγαλύτερη εντατικοποίηση της δουλειάς τους, πενιχρούς μισθούς και μια σειρά άλλα σοβαρά εργασιακά προβλήματα, όσο και μικροί ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) οι οποίοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα σε συνθήκες ακόμα πιο άνισου ανταγωνισμού και κυριαρχίας των επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου.

Με το νόμο του 2010 (Ν.3887/2010) και τις τροποποιήσεις αυτού τα επόμενα χρόνια, τέθηκαν οι προϋποθέσεις για μετατροπή κυκλοφορούντων Αδειών Κυκλοφορίας Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως (που είχαν εκδοθεί πριν την έναρξη ισχύος του νόμου του 2010) από “Νομαρχιακών Μεταφορών” σε “Εθνικών” ή “Εθνικών - Διεθνών Μεταφορών”. Μία από αυτές τις προϋποθέσεις, που αφορούν τόσο την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων όσο και την μετατροπή Αδειών Κυκλοφορίας, είναι η απόδειξη “οικονομικής επιφάνειας” του επαγγελματία, που ορίστηκε στο ποσό των 9.000 ευρώ όταν χρησιμοποιείται μόνο ένα όχημα και 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον χρησιμοποιούμενο όχημα.

Ο νόμος 5039/2023 έθεσε καταληκτική ημερομηνία για τη δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων Αδειών Κυκλοφορίας Δ.Χ. το τέλος του 2023, με αποτέλεσμα από την 1/1/2024 να απαγορεύεται η διαδικασία μετατροπής Αδειών από “Νομαρχιακών Μεταφορών” σε “Εθνικών” ή “Εθνικών - Διεθνών Μεταφορών”.

Εξαιτίας αυτής της εξέλιξης δεκάδες επαγγελματίες μικροϊδιοκτήτες Φ.Δ.Χ. δεν μπόρεσαν να μετατρέψουν τις άδειες ΦΔΧ και είναι πλέον αντιμέτωποι με την πραγματοποίηση ανάκλησης της Άδειας Κυκλοφορίας των οχημάτων τους, αφού η απαίτηση για “απόδειξη οικονομικής επιφάνειας” των 9.000 ευρώ σε τραπεζικές καταθέσεις δεν ήταν εφικτή λόγω αντικειμενικών οικονομικών δυσκολιών. Επίσης πολλές είναι οι καταγγελίες ότι οι Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων έστειλαν τα ειδοποιητήρια στους κατόχους των αναφερόμενων Αδειών, προκειμένου να προχωρήσουν στη μετατροπή τους, ελάχιστες μέρες πριν τη λήξη της σχετικής προθεσμίας, με αποτέλεσμα να μην έχουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα στην διάθεση τους για να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα προτίθεται να πάρει έτσι ώστε:

- Να δοθεί παράταση για τη δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων Αδειών Κυκλοφορίας Δ.Χ. από “Νομαρχιακών Μεταφορών” σε “Εθνικών” ή “Εθνικών - Διεθνών Μεταφορών”, έως το τέλος του έτους 2024

- Να καταργηθεί η προϋπόθεση “απόδειξη οικονομικής επιφάνειας” των 9.000 ευρώ σε τραπεζικές καταθέσεις, για τη διαδικασία μετατροπής κυκλοφορούντων Αδειών, ώστε να μην αποκλείονται αρκετές δεκάδες επαγγελματίες μικροϊδιοκτήτες Φ.Δ.Χ. και να καταδικάζονται σε νέο περιορισμό των εισοδημάτων τους ή σε ανεργία.

Οι Βουλευτές

Καραθανασόπουλος Νίκος

Αμπατιέλος Νίκος

Έξαρχος Νίκος

Κατσώτης Χρήστος

Κομνηνάκα Μαρία

Λαμπρούλης Γιώργος

Μαρίνος Γιώργος

Μεταξάς Βασίλης

Παφίλης Θανάσης

Παπαναστάσης Νίκος

Στολτίδης Λεωνίδας

Συντυχάκης Μανώλης

Τσοκάνης Χρήστος